Štatistické údaje a rekordy
Automobily v priebehu svojho vývoja neustále zväčšovali aj svoju rýchlosť a efektívnosť. Rýchlosť 100 km/h prekonal v roku 1899 elektromobil La Jamais contenu od Camille Jenatzyho. Rýchlosť 200 km/h prekonal v roku 1906 parný automobil firmy Stanley Brothers riadený Fredom Marriottom. Rýchlosť 1000 km/h prekonal v roku 1970 automobil s raketovým motorom The Blue Flame firmy Reaction Dynamics riadený Garym Gabelichom. Rýchlosť zvuku prekonal v roku 1997 automobil ThrustSSC, čo je dosiaľ platný rekord.
Roku 1986 bolo na svete približne pol miliardy automobilov a roku 2010 miliarda. V roku 2015 potom 947 miliónov osobných áut a 335 miliónov nákladných áut.V Európskej únii vzrástol počet osobných áut zo 163 miliónov v roku 1990 na 254 miliónov v roku 2015 (teda nárast o 55%).
Prudký rozvoj motorizmu a automobilového priemyslu má veľký dopad na svetovú ekonomiku. Negatívny vplyv na výrobu automobilov majú ekonomické krízy. V dôsledku ekonomickej krízy v roku 2008 celkovo prudko klesol dopyt po nových automobiloch, avšak vzrástol dopyt po najmenších vozidlách najmenej o 20 až 25%.
Slovensko
Prvé automobily so spaľovacím motorom sa na Slovensku objavili už na konci 19. storočia, no až v storočí nasledujúcom sa automobily rozšírili. Prvé vozidlá sa objavili v Bratislave, kde ich už v 1. desaťročí 20. storočia používali majetnejší podnikatelia a predstavitelia šľachty. Jedným z prvých automobilov, jazdiacich v uliciach Prešporku, bol parný automobil grófa Batthányho, ktorý na cesty z Kopčian využívali jeho úradníci. V tomto období bolo v celom Rakúsko-Uhorsku iba 90 vozidiel (v žilinskom okrese bol 1 automobil, v roku 1912 boli 4), no do roku 1910 ich počet narástol už na 250. Práve v roku 1910 bola prijatá aj prvá vyhláška (č. 57000), ktorá stanovila základné pravidlá cestnej premávky. V roku 1918 bolo na Slovensku registrovaných 143 a v roku 1930 už 9071 automobilov.
Bratislavská automobilová dopravná spoločnosť zriadila prvú autobusovú linku na Železnú studničku. Dva omnibusy pre 8 cestujúcich premávali od 8. septembra 1904 z Hurbanovho námestiapočas letnej sezóny, pričom danú trasu prešli za 25 minút. O rok neskôr vozidlá pre zlý stav cesty premávali len k Červenému mostu, no už v roku 1906 spoločnosť zanikla, čím bola ukončená i doprava. Zaujímavosťou je, že prvá taxislužba sa v Bratislave objavila už pred rokom 1910 a od augusta tohto roku boli na službu využívané popri fiakroch aj automobily. Prvými boli vozidlá značky Laurin & Klement a ich stanovište bolo na Hviezdoslavovom námestí. V roku 1912 bolo v meste už 11 taxíkov. V roku 1913 mesto zakúpilo prvý hasičský automobil značky Fiat.
Na Slovensku sa v roku 2011 vyrobilo 926 555 automobilov, čo je najviac automobilov na svete v prepočte na jedného obyvateľa, konkrétne 171 áut na tisíc obyvateľov. V roku 2013 výroba mierne stúpla na približne 980 000 vozidiel a v nasledujúcich rokoch produkcia prekročila 1 milión kusov. Problémom mnohých veľkých miest sú v posledných rokoch dopravné nehody a zápchy.